raining

Friday, 22 July 2011

sape kate jdi pmpuan sush?

SALAM....hype....CaK!!!haha

nk tnye skit la.....kdg2 korang ade rse jd pmpuan nie sush x?????
tp sbnrnya pmpuan n laki ni ade klebihn kte diciptakn taw....
cer bce nie...


Lelaki bujang kena tanggung dosa sendiri apabila sudah baligh manakala dosa gadis bujang ditanggung oleh bapanya.

Lelaki berkahwin kena tanggung dosa sendiri, dosa isteri, dosa anak perempuan yang belum berkahwin (yg ada anak pompuan ramai kena ingat ni....pastikan anak solat, tutup aurat, etc) dan dosa anak lelaki yang belum baligh.


BERATKAN?
Hukum menjelaskan anak lelaki kena bertanggung jawab ke atas ibunya dan sekiranya dia tidak menjalankan tanggung jawabnya maka dosa baginya terutama anak lelaki yang tua, manakala perempuan tidak, perempuan hanya perlu taat kepada suaminya. Isteri berbuat baik pahala dapat kepadanya kalau buat tak baik dosanya ditanggung oleh suaminya. BERATKAN??

Suami kena bagi nafkah pada isteri, ini wajib tapi isteri tidak. Walaupun begitu isteri boleh membantu. Haram bagi suami bertanya pendapatan isteri lebih-lebih lagi menggunakan pendapatan isteri tanpa izin.

Banyak lagi lelaki lebih-lebih lagi yang bergelar suami perlu tanggung. Kalau nak dibayangkan beratnya dosa-dosa yang ditanggungnya seperti gunung dengan semut. Itu sebabnya mengikut kajian nyawa orang perempuan lebih panjang daripada lelaki. Lelaki mati cepat kerana tak larat dengan beratnya dosa-dosa yang ditanggung (ikut kajian laa...jangan percaya sangat)

Tetapi orang lelaki ada keistimewaannya yang dianugerah oleh Allah SWT. Ini orang lelaki kena tahu, kalau tak tahu kena jadi perempuan. Begitulah kira-kiranya.


Auratnya lebih susah dijaga berbanding lelaki. Perlu meminta izin dari suaminya apabila mahu keluar rumah tetapi tidak sebaliknya. Saksinya kurang berbanding lelaki. Menerima pusaka kurang dari lelaki.

Perlu menghadapi kesusahan mengandung dan melahirkan anak.

Wajib taat kepada suaminya tetapi suami tak perlu taat pada isterinya. Talak terletak di tangan suami dan bukan isteri. Wanita kurang dalam beribadat kerana masalah haid dan nifas yang tak ada pada lelaki.

Pernahkah kita lihat sebaliknya??

Benda yang mahal harganya akan dijaga dan dibelai serta disimpan ditempat yang tersorok dan selamat. Sudah pasti intan permata tidak akan dibiar bersepah-sepah bukan? Itulah bandingannya dengan seorang wanita.
Wanita perlu taat kepada suami tetapi lelaki wajib taat kepada ibunya 3 kali lebih utama dari bapanya. Bukankah ibu adalah seorang wanita ?

Wanita menerima pusaka kurang dari lelaki tetapi harta itu menjadi milik peribadinya dan tidak perlu diserahkan kepada suaminya, manakala lelaki menerima pusaka perlu menggunakan hartanya untuk menyara isteri dan
anak-anak.

Wanita perlu bersusah payah mengandung dan melahirkan anak, tetapi setiap saat dia didoakan oleh segala haiwan, malaikat dan seluruh makhluk ALLAH di mukabumi ini, dan matinya jika kerana melahirkan adalah syahid kecil. Manakala dosanya diampun ALLAH (dosa kecil).
Di akhirat kelak, seorang lelaki akan dipertanggungjawabkan terhadap 4 wanita:

1. ibunya ,
2. isterinya ,
3.anak perempuannya , dan
4. saudara perempuannya.

Manakala seorang wanita pula, tanggungjawab terhadapnya ditanggung oleh 4 org lelaki ini:

1. suaminya,
2. ayahnya,
3. anak lelakinya dan
4. saudara lelakinya .

Seorang wanita boleh memasuki pintu Syurga melalui mana-mana pintu Syurga yg disukainya cukup dengan 4 syarat sahaja:

1. sembahyang 5 waktu
2. puasa di bulan Ramadhan
3. taat suaminya dan
4. menjaga kehormatannya .

Seorang lelaki perlu pergi berjihad fisabilillah tetapi wanita jika taat akan suaminya serta menunaikan tanggungjawabnya kepada ALLAH akan turut menerima pahala seperti pahala orang pergi berperang fisabilillah tanpa perlu mengangkat senjata.

MasyaALLAH.. .sayangnya ALLAH pada wanita ....

Seorang wanita adalah pelengkap dan sememangnya istimewa di sisi seorang lelaki , tetapi ingatlah wahai lelaki...kamu sebenarnya adalah istimewa disisi Allah, maka dengan sebab itu DIA mengangkat kamu menjadi
pemimpin...maka dengan keistimewaan itu, JAGALAH dan HARGAILAH wanita sebaik-baiknya...supaya kelak masing2 lelaki dan wanita dapat pulang mengadap Allah dalam keadaan istimewa disisiNYA..

so0o0, kte kna bangga jd pmpuan....xmau jdi lesbian ke,tomboy ke ape....Allah xcuke.... ;)

sekian...


 

yang sebenarnya...

Assalammualaikum dan selamat pg,ptg & mlm....haha

Selamat datang kpd sape2 yg bru dtg dkt blog akue ni....hehe....welcome to my home....hehe....ceh2..

kat sini ak nk brtrus trg...ak seorg yg agk mls nk taip menaip nie...haha...ckup2 la menaip utk wat asgmnt...hehe
ak lbih suka bce blog org...pas 2 ktawa sorg2..haha.. (kalau blog yg lawak r...haha)

tujuan utama ak wat blog nie khas utk share ape yg ak jmpe kat fb or google....
sbb salunya ak smpn dlm lappy jer....tp rasenya smpn bnyk2 wat pnuh memory jep...haha
bek smpn kat sni kan????
bak kate org ponn sharing is caring,
caring is loving,
loving is....no komen...haha

kalau rse2 ader org mrh lau ak plagiat diorg pnye info or pape....so sooooooooriiii la k....
huk3....

kat blog ni ponn kte blh luahkan pe yg kte rse kan?

last but not least....
lau korang dh singgah kat blog ak nie...
wajibbbbb FOLLOW ok....
dlm ati korang ( ceh,memksa lak bdk ni....cm good2 je) haha

gurau je la...haha...ske ati korangla....
sape2 yg follow ak korang memg comeyyy...ahaks....haha


syg korang ketat2....haha

Tuesday, 19 July 2011

PeNgEnAlAn

Assalammualaikum syg2 sume,



dah penah tgk video nih? hehe...
ak suke giler ngn video nie sbb 2 ak buat title blog aku....
ok...papai...
t,cite lg ea
tensen line xdek...haha..

p/s : cam x cye sye ader blog...haha...( gelak jahat)